СХВАЛЕНО                                   

на засіданні педагогічної ради                                        

протокол № 1 від 31.08. 2020р.

План протиепідемічних заходів у період адаптивного

карантину


з/п
ЗаходиВідповідальні особиТермін виконання
1Забезпечення дотримання маскового режиму працівниками закладу освіти (далі — заклад) Завідувач господарства З 01.09.2020
2Забезпечення проведення перед початком роботи температурного скринінгу працівникам закладу   Недопущення  до роботи працівників, у яких виявлено температуру тіла понад 37,2 °С чи ознаки респіраторних захворюваньСестра медичнапостійно
3Розробка алгоритму дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (СОVID-19) серед персоналу або здобувачів освіти (Додаток №2)Сестра медичнапостійно
4Розробка інструкції з охорони праці під час роботи з дезінфекційними засобами з метою запобігання поширенню інфекції, спричиненої COVID-19Сестра медична31.08.2020
5.Недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’яСестра медичнапостійно
6.Організація на входах у приміщення закладу, харчоблок, санвузли  місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів і понад 70% — для етилових або рідким миломСестра медичнапостійно
7Забезпечення всіх працівників закладу п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, у т.ч. 1 робочу зміну –безпосередньо на робочому місці працівника.Адміністрація закладу    постійно
8Організація цільового навчання всіх категорій працівників закладу щодо правил ретельного миття рук з милом або обробки антисептичним засобом перед  зняттям засобів індивідуального захисту та  одяганням чистих засобів індивідуального захисту. (Додаток №4)Сестра медичнапостійно
9.Організація централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів.Завідувач господарствапостійно
10.Проведення навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту,їх утилізації.   Здійснення контролю за виконанням цих вимог.Сестра медичнаДо 31.08.2020     постійно
11Створення необхідних умов для дотримання працівниками закладу правил особистої гігієни ( рукомийники, мило рідке, паперові рушники або електросушарки для рук, антисептичні засоби для обробки рук.      Завідувач господарстваДо 31.08.2020
12.Обмеження проведення: масових заходів (нарад, зборів, тощо) в закритих приміщеннях  батьківських зборів (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладу –проведення педагогічних рад, конференцій трудового колективу тощо)Адміністрація закладупостійно
13.Забезпечення медичного пункту закладу необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту)Адміністрація закладуЗгідно з кошторисом закладу
14.Розміщення інформації (плакатів, пам’яток) про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю. Сестра медичнаДо  31.08.2020
15.Забезпечити відсторонення від роботи працівників у разі підвищення температури тіла або виявлення інших симптомів репіраторних захворюваньСестра медичнаПостійно  
Організація освітнього процесу
1.Розробка маршрутів руху здобувачів освіти із задіянням всіх можливих входів у приміщення закладу.   Укладання графіка допуску здобувачів освіти до закладу з  урахуванням запобігання утворення скупчення учасників освітнього процесу.Адміністрація закладу         До 01.09.2020
2.Заборона допуску до закладу освіти батьків або супроводжуючих осіб , крім осіб, які супроводжують осіб з інвалідністюАдміністрація закладу, сестра медична  постійно
3.Забезпечення проведення перед початком навчальних занять  обов’язкового опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби. (Додаток №3) Класні керівники, педагогічні працівники постійно
4.У разі виявлення ознак гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, здобувачів освіти тимчасово ізолювати в спеціально відведеному приміщенні закладу.  Інформувати батьків (інших законних представників) з метою прийняття узгодженого рішення щодо направлення здобувача освіти  до закдаду охорони здоров’я.  Завідувач господарства, сестра медичнапостійно
5.Вхід до закладу здобувачам освіти дозволяється при наявності захисної маски або респіратора. Для учнів 1-4 класів вхід та пересування приміщеннями закладу освіти дозволяється без використання захисної маски або респіратора   Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях.   Використання захисних масок під час пересування приміщеннями закладу є обов’язковим  Сестра медична         Працівники закладу, здобувачі освіти   Працівники закладу, здобувачі освітиПостійно         Постійно     Постійно  
6.Організація на вході до приміщень закладу місць для обробки рук антисептичними засобами з позначенням  яскравим вказівником про правила та необхідність дезинфекції рук (банер, наклейка, тощо) (Додаток №5)Завідувач господарства, сестра медичнаПостійно  
7.Пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами звести до мінімуму, зокрема, шляхом проведення занять впродовж дня і того ж класу в одному і тому ж приміщенні (що закріплені за класами , згідно з позначенням класу цифрою на дверях), із застосуванням модульного підходу до вивчення дисциплін, проведенням спарених уроків, організацією змішаної форми навчання.Адміністація закладу, завідувач господарства, сестра медичнаПостійно  
8.Передбачення у розкладі занять можливості визначення різного початку та закінчення занять для різних класів.(Додаток №)Адміністрація закладуПостійно  
9.Забезпечення  раціонального використання запасних виходів із закладу, використання розмітки на підлозі , що полегшує організацію двостороннього руху коридорами, з  виокремленням зон переміщення для різних категорій здобувачів освіти.Адміністрація закладуЗа можливості  
10.Забезпечення, за можливості,проведення занять з окремих предметів (природознавство, географія, основи здоров’я, фізична культура, трудове навчання, Захист України тощо)на  відкритому повітрі. Працівники закладу Постійно
11.Забезпечення наявності у санітарних кімнатах рідкого мила, паперових рушників або електросушарок для рук. Заборонити використання багаторазових рушників.Завідувач господарстваПостійно
12.Забезпечення проведення після занять у кінці робочого дня очищення та дезинфекції поверхонь ( в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил, тощо) (Додаток № 6).Завідувач господарства, прибиральники службових приміщеньПостійно
13.Забезпечення проведення після кожного навчального заняття провітрювання приміщення впродовж не менше 10 хв.(Додаток № 7).Педагогічні працівники, сестра медичнаПостійно
14.Здійснення  щоденного   моніторингу причин відсутності здобувачів освіти  у закладіКласні керівники     Постійно
15.Контроль запасу сучасних дезінфекційних засобівЗавідувач господарстваПостійно
16.Здійснення  контролю за  дотриманням правил особистої гігієни здобувачами освіти. Зокрема, після прогулянки (учні ГПД), перед прийомом їжі.  Класні керівники, педагогічні працівники      Постійно
17.Забезпечення справності стану санітарно-технічного обладнання у закладіЗавідувач господарстваПостійно
18.Забезпечення постійного контролю за санітарно-гігієнічний станом санвузлів, обіднього залу.Сестра медичнаПостійно
19Оновлення маркування прибирального інвентарю та використання його за призначенням.(Додаток № 8).Прибиральники службових приміщень    Постійно
32Перевірка стану наявних пам’яток-нагадувань, санітарних бюлетнів про основні шляхи зараження, симптоми та лікування інфекційних хвороб та у разі потреби їх оновлення.(Додаток № 8).Сестра медичнаПостійно
Організація харчування
1.Забезпечення суворого контролю за роботою харчоблоку, якістю організації харчуванняСестра медичнаПостійно
2.Розробка графіку харчування здобувачів освіти .Сестра медичнаПостійно
3.Забезпечення при організації харчування відстані між столами не менше 1,5м  та розміщення за столом не більше 4-х осібЗавідувач господарстваПостійно
4.Організація централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів.Завідувач господарстваПостійно
5.Здійснення  контролю за  дотриманням правил особистої гігієни здобувачами освіти перед прийомом їжі.Сестра медичнаПостійно
6.Забезпечення проведення після прийому їжі кожною групою здобувачів освіти  очищення та дезинфекції поверхонь ( в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння) у обідній заліПрибиральники службових приміщеньПісля прийому їжі кожною групою здобувачів освіти 
7.Створення необхідних умов у куточку гігієни обідньої зали для дотримання здобувачами освіти  правил особистої гігієни  рукомийники, мило рідке, паперові рушники або електросушарки для рук, антисептичні засоби для обробки рук перед вживанням їжі.Завідувач господарстваПостійно

Додаток №1

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Вхідний скринінг та  правила поведінки  персоналу

1. Увесь персонал закладу проходить термометрію перед початком робочого дня. Рекомендовано створити журнал термометрії персоналу для контролю виконання термометрії.

2. Відповідальна особа (медична сестра або інша уповноважена особа) оглядають персонал закладу перед початком роботи на наявність симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей).

 3. У разі виявлення працівника з підвищеною температурою тіла або з вищевказаними симптомами, такий працівник не допускається до роботи .Він повинен  з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря. Про такий випадок повідомляється директору та робиться відмітка в «Журналі термометрії» про недопущення до роботи.

4. При появі підвищеної температури тіла (вище 37,2ºС) або респіраторних симптомів вдома, працівник закладу повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

  5. Слід обмежити близькі контакти між персоналом. За можливості максимально використовувати засоби зв’язку (інтернет, телефон) для вирішення питань, що не потребують особистої присутності.

Додаток № 2

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

 

Дії при виявленні  симптомів хвороби під  час освітнього процесу

1. При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) учню одягають медичну маску, проводять його в ізоляційну кімнату та повідомляють батьків або опікунів. Сповіщають медичного працівника закладу для надання медичної допомоги на догоспітальному етапі.

2. При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) у працівника закладу, він/вона негайно відсторонюється від роботи. За можливості, він/вона самостійно повертається до дому та негайно звертається до сімейного лікаря. За тяжкого стану, на працівника одягається медична маска, він/вона відправляється в ізоляційну кімнату, де чекає прибуття машини «Швидкої допомоги».

3. Після вилучення особи з симптомами інфекційного захворювання в тих приміщеннях, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

4. У випадку підтвердження в учня або працівника закладу COVID-19, проводиться визначення кола контактних осіб. Усі контактні особи відправляються на самоізоляцію під медичний нагляд сімейного лікаря на 14 днів з дня останнього контакту з особою, в якої підтверджений випадок COVID-19.

Додаток №3

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Опитування здобувачів освіти   на наявність ознак  інфекційного захворювання

1.Огляд  здобувачів освіти перед початком занять здійснюється відповідальною особою (медичною сестрою або вчителем) на вулиці.

2.Застосування засобів захисту (масок, щитків, респіраторів, рукавичок) при таких контактах недоцільне.

3. Відповідальна особа проводить візуальний огляд дитини на наявність  симптомів інфекційного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей), запитує про самопочуття у дитини та/або у дорослого, який її супроводжує.

4. За потреби вимір температури тіла проводиться безконтактним термометром на ділянці зап’ястка або бокових частин шиї (враховуючи інструкцію до використання термометра).

5. Якщо у дитини визначено температуру тіла вище 37,2ºС або наявні інші симптоми респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей) дитина до занять не допускається.

▶ Якщо дитина прийшла у супроводі дорослого, вона відправляється додому з рекомендацією звернутись до сімейного лікаря.

▶ Якщо дитина прийшла сама, то на дитину одягається медична маска, викликається медична сестра, що проводить дитину до кімнати ізоляції. По телефону викликаються батьки дитини та за необхідності – швидка медична допомога.

6.Дані дитини, в якої виявлені респіраторні симптоми або підвищена температура тіла, записуються та передаються медичній сестрі закладу для введення обліку таких дітей.

7.Після того, як дитина з підвищеною температурою тіла або респіраторними симптомами була відсторонена від навчального процесу, до навчального закладу вона може повернутись лише після одужання та отримання довідки від сімейного лікаря про те, що вона здорова та може бути допущена до відвідування навчального закладу.

Додаток № 4

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Рекомендації щодо гігієни  рук в освітньому  закладі

Миття рук з милом

1. Основним заходом гігієни рук в умовах освітнього закладу є миття з милом.

2. Використання антисептику доцільне лише в тому випадку, коли немає доступу до води та мила.

3. Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або в якості заміни миття рук недоцільне та неефективне.

4. Миття рук з милом необхідне у таких випадках:

▶ перед початком робочої зміни та після прогулянки

▶ перед прийомом, приготуванням та роздачою їжі

▶ після відвідування туалету

▶ коли руки явно забруднені.

5. Тертя рук з милом повинно тривати не менше 30-40 секунд.

6. Кожен рукомийник для миття рук має бути обладнаний рідким милом в дозаторі та одноразовими рушниками.

7. Дозатор для мила треба мити та дезінфікувати перед кожним наповненням новою порцією, якщо місткість для мила багаторазова.

8. Тверде мило не рекомендовано в місцях загального користування.

Додаток № 5

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Обробка рук антисептиком

1. Кількість антисептику на одну обробку – не менше 3 мл. Якщо неможливе використання настінних або настільних дозаторів помпового типу, слід надавати перевагу кишеньковим санітайзерам з кришкою, що може відкриватись та закриватись одним пальцем.

2. Для ефективної обробки рук використовувати антисептичні засоби з загальним вмістом спирту не менше 60%.

3. Обробка рук антисептиком проводиться методом втирання протягом 30 секунд.

4. Перед нанесенням антисептику руки мають бути повністю сухі. Нанесення антисептику на вологі руки подразнює шкіру та знижує ефективність дії антисептичного засобу.

5. Медичні рукавички потрібно використовувати лише у медичних пунктах та за показаннями. Використання медичних рукавичок  поза медичними закладами є неефективним та створює ризики розповсюдження збудників інфекційних захворювань.

Додаток № 6

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Порядок прибирання та дезінфекція поверхонь

1.У освітньомузакладі для прибирання рекомендується використовувати миючий засіб (поверхнево-активна речовина).

 2. При прибиранні слід пересуватись від чистих об’єктів до брудних та від розташованих вище до розташованих нижче.

3. У період підвищеної захворюваності на гострі респіраторні інфекції особливу увагу приділяти обробці висококонтактних поверхонь (ті поверхні, до яких найчастіше торкаються руками).

4.  Вискококонтактними поверхнями у приміщенні закладу вважати  ручки дверей з двох сторін, робочі столи, клавіатури комп’ютерів, пульти, поручні, крани тощо.

5. Використовувати для дезінфекції контактних поверхонь спиртовмісні дезінфекційні засоби. Використання  хлорвмісних  засобів може мати негативний вплив на здоров’я людей, якщо в приміщенні, де проводиться обробка, погана вентиляція.

6. Для дезінфекції поверхонь  надавати перевагу протиранню поверхонь серветкою, змоченою в дезінфекційному розчині. Серветка має бути вологою від засобу. У наявності мають бути промарковані серветки для протирання різних зон чистоти. Протирання поверхонь потрібно здійснювати при відсутності дітей та за умови провітрювання приміщень.

7.Миття іграшок проводити в мильному розчині щоденно після завершення роботи. Усі іграшки, які знаходяться в закладі, мають бути виготовлені з матеріалів, що можуть митися.

 8. Миття підлоги в загальних приміщеннях  здійснювати з використанням миючих розчинів. Використання дезінфекційних розчинів для миття підлоги не приводить до підвищення рівня безпеки закладу та може мати токсичний вплив унаслідок випаровування. У санвузлах для миття підлоги доцільно використовувати дезінфекційні засоби.

  9.Прибирання приміщень проводити тільки в побутових захисних рукавичках. Допускається багаторазове використання таких рукавичок за умови їх непошкодженої структури. Рукавички потрібно змінювати при переході з однієї зони чистоти (від однієї групи поверхонь) до іншої і при переході з миття підлоги до дезінфекції/миття поверхонь. Допустимо використовувати одну пару рукавичок за умови, якщо спочатку проходить обробка контактних поверхонь, а потім миття підлоги, але не навпаки.

Додаток № 7

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Безпека повітря закритих приміщень

1. Найкращим методом дотримання безпеки повітря закритих приміщень є провітрювання приміщень.

2. Провітрювання приміщень з відмітками про виконання здійснювати після кожного заняття або парних занять не менше 10 хв.

3. При провітрюванні приміщень слід забезпечити безпеку дітей: не допускати до відчинення вікон здобувачами освіти.

4. Забезпечити  встановлення замків та фізичних обмежувачів на вікна, для того, щоб діти не змогли відкрити вікно самостійно або випасти.

5.Дотримуватися забезпечення  мікроклімату закритих приміщень, а саме температури та відносної вологості повітря за допомогою термометру та гігрометру. Дотримуватися  оптимальної вологісті повітря 40-60%.

6.При  вологісті повітря нижче 40%, рекомендовано вмикати зволожувачі повітря. 

7. Не допускати використання УФ-випромінювачів в освітніх закладах не рекомендується.

Додаток № 8

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Маркування

прибирального інвентарю та використання його за призначенням

 1.Весь прибиральний інвентар повинен мати чітке маркування відповідно до зони, яку ним прибирають. Маркування може проводитись як за допомогою нанесення надписів на інвентар, так і за кольором. При маркуванні за кольором, «кодування» повинно бути зафіксовано письмово та розміщено в кімнаті для зберігання інвентарю для інформування персоналу.

2. Весь прибиральний інвентар має бути виготовлений з матеріалу, що підлягає дезінфекції. Інвентар має бути чистим та непошкодженим. Не можна використовувати для прибирання дерев’яний інвентар, адже такий інвентар неможливо ефективно продезінфікувати.

3..Після завершення прибирання весь інвентар слід продезінфікувати: твердий інвентар – методом зрошення або протирання; ганчірки/мопи перуться в окремій пральній машині, або (за умови ручного прання) замочуються в дезінфекційному розчині на час експозиції за інструкцією до засобу з наступним споліскуванням водою.

4.Персонал, який проводить прибирання, повинен слідкувати за гігієною рук та ретельно мити руки з милом після зняття рукавичок та завершення прибирання. У разі відсутності доступу до води слід обробити руки антисептиком.

5.У закладі повинна бути призначена відповідальна особа для приготування дезінфекційних розчинів. Відповідальна особа забезпечується респіратором, засобом захисту очей, водонепроникним фартухом та рукавичками.

6.Дезінфекційні розчини повинні готуватись в спеціально відведеній кімнаті, в якій є можливість проводити провітрювання для зменшення кількості випаровування. Доступ до кімнати має бути обмежений для персоналу та заборонений для дітей.

7..В кімнаті для розведення розчину мають бути наявні інструкції до засобу, що використовується. Дозволяється використання лише дезінфекційних засобів, на які є сертифікати якості, та які мають маркування стосовно придатності для застосування у навчальних закладах.

8.Тара, в якій готується розчин, має бути щільно закрита та промаркована, із зазначенням дати приготування, кінцевого терміну споживання, назви та концентрації.

9.Весь прибиральний інвентарповинен зберігатися в окремому приміщенні. Не можна зберігати прибиральний інвентар разом з харчовими продуктами,біля унітазів, рукомийників, навчального та технологічного обладнання. У кімнаті для зберігання прибирального інвентарю має бути обладнане місце для сушіння мопів/ ганчірок. Сушіння інвентарю на батареях, відрах не допускається.

Додаток № 9

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Загальні рекомендації

щодо організації  безпечного навчального  процесу

1. Розглянути можливість тимчасового виведення з навчального процесу груп ризику (особи старше 60 років, особи з захворюванням серцево-судинної системи, цукровим діабетом).

2. Переглянути організацію робочих місць учнів з забезпеченням фізичної дистанції між ними не менше 1 метра.

3. Надавати перевагу заняттям на свіжому повітрі.

4. Проводити навчання дітей гігієні рук, етикету кашлю. Для молодших дітей рекомендовано провести  заняття- інструктаж в ігровій формі.

5. Відтермінувати масові заходи, збори в закритих приміщеннях. За необхідності, можлива організація заходів на вулиці, з дотриманням фізичної дистанції.

6. Бесіди з батьками, опікунами рекомендовано здійснювати по телефону або у месенджерах.

7.Проводити пропаганду вакцинації, а також бесіди з батьками (у разі відмови вакцинувати дітей, які не мають медичних протипоказань). Особливу увагу слід приділити вакцинації від грипу до початку  епідсезону. Рекомендовано проводити вакцинацію від грипу всім співробітникам навчального закладу, від пневмококкової інфекції – за показаннями.

Додаток №10

До плану протиепідемічних заходів

у період адаптивного карантину

Загальні рекомендації  щодо організації безпеки харчування

1. Рекомендовано провести розрахунок максимальної кількості учнів, що можуть одночасно отримувати (на лінії роздачі) та приймати їжу, не порушуючи фізичної дистанції 1 метр.

2.  На основі розрахунку підготувати карти розміщення учнів в їдальні по змінах. За потреби, провести перепланування розміщення столів та лінії видачі.

3. Розрахувати оптимальну кількість змін прийому їжі, виходячи з розрахунку та карт розміщень.

4. Розрахувати загальну тривалість періоду прийому їжі всіма учнями з урахуванням 15-хвилинного інтервалу на провітрювання приміщень через вікна/фрамуги та двері після кожної зміни.

5. На основі розрахунків та за потреби переглянути розклад уроків з метою оптимізації кількості змін для харчування, зменшення періоду зберігання готової їжі та зниження ризиків при її зберіганні та приготуванні.